Våra träningspass

På Gymmet i Hammenhög erbjuder vi olika sorters träningspass och gruppträning ingår i alla våra gymkort. Är du däremot intresserad av att bara gå på gruppträning så rekommenderar vi istället att köpa ett 10-kort eller betala per gång. Vi som håller i passen heter Anette, Sofie, Åsa och Henke.
Vissa av passen behöver inte vara aktiva för tillfället. Se schemat för vilka pass vi har just nu!

Seasonal Grace

Bodymindträning för att förbättra koordination, balans och rörlighet. Lektionerna är en harmonisk blandning av nytt, gammalt, snabbt, långsamt, starkt och flödande. Seasonal Grace passar alla, oavsett ålder och träningsnivå.

H.I.I.T (HögIntensiv IntervallTräning)

Ett pass baserat på intervallträning. Inget för den ovana! Kräver att man har en god fysisk bakgrund att stå på. För att kunna utföra H.I.I.T bör man också var psykiskt förberedd när man ska pressa max ifrån sin kropp. Passen är uppdelade och fokuserar på olika typer av träning såsom kondition, core och spänst/plyo.

TABATA

Intervallträning. 20 sekunder arbete/10 sekunder vila. Övningar varierar från bål, till kondition.

Cirkelträning

Stationsträning. Vi jobbar med redskap och vår egen kropp i tidsintervaller på olika stationer. Träningen ger dig kondition, styrka och rörlighet. Intensiteten anpassas efter egen förmåga, trots att vi jobbar i grupp.

Boxercise

Skuggboxning, slag mot mitsar och några enklare styrkeövningar. Utan att slå mot kropp och huvud jobbar vi under det här passet med mycket kondition och styrka, så var beredd på att ta i! Det går att komma ensam, men har du med dig en kompis som är på samma nivå som dig är det en fördel.

Gruppträning i gymmet

Istället för gruppträning i salen, är vi istället ute bland maskinerna och kör varierande träningspass. Olika träningsformer för varje tillfälle. Allt för att fortsätta tycka det är roligt att hålla igång och kanske få egna idéer att utveckla sin träning på.

Fredagsfys

En svettig start på helgen- eller avslut på veckan?  Varierande träning med både din egen kropp som verktyg och med redskap (hantlar, gummiband, fitnessbollar etc). Träningsformen skiftar från cirkelträning, tabata, intervall och andra former, från pass till pass. Ett utmanande men roligt pass för kropp och huvud!

Mindfulness

I cirka 10 min fokuserar vi med hjälpa av andning och mantran samt andra verktyg för att lära oss vara i nuet.
Ett behagligt avslut efter träningen eller kanske rent av, paus i vardagen.

Gympa Classic

Zumpainspirerat medelpass! Kondition varvad med styrka och rörlighet till glad musik. Precis som det ska vara!

Lättgympa

Enklare konditions-, styrke- och rörlighetsövningar i lägre tempo. Inga hopp och inget spring. Perfekt för dig som vill komma igång!

ORKA!

Tempostegrande pass med hantlar och inslag av kondition. Fokus genom passet ligger på just styrkan och vi avslutar med en intensiv pulsetapp!