Våra träningspass

På Gymmet i Hammenhög erbjuder vi olika sorters träningspass och gruppträning ingår i alla våra gymkort. Är du däremot intresserad av att bara gå på gruppträning så rekommenderar vi istället att köpa ett 10-kort eller betala per gång. Vi som håller i passen heter Anette, Åsa.  pga pandemin är det inte ngr pass inomhus för tillfället
Vissa av passen behöver inte vara aktiva för tillfället. Se schemat för vilka pass vi erbjuder just nu!

Seasonal Grace

Bodymindträning för att förbättra koordination, balans och rörlighet. Lektionerna är en harmonisk blandning av nytt, gammalt, snabbt, långsamt, starkt och flödande. Seasonal Grace passar alla, oavsett ålder och träningsnivå.
Soft funktionell träning med lättare dansinslag. Upplev denna sköna känsla som detta passet ger !

H.I.I.T (HögIntensiv IntervallTräning)
En av årets träningstrender! Hittar du även hos oss i Hammenhög

Ett pass baserat på intervallträning.  Kräver att man har en någorlunda god fysisk bakgrund att stå på. Som i all intervallträning bör man också var psykiskt förberedd att man kan  ( om man vill) pressa max ifrån sin kropp. Passen är uppdelade och fokuserar på olika typer av träning såsom kondition, core och spänst/plyo.
Glöm inte vi har olika bakgrund och olika mål , så du kan såklart anpassa passet till din egen kropp.
All akan vara med  Intervallerna i HIIT är 45 s arbete och 15 s vila

TABATA

Intervallträning. 20 sekunder arbete/10 sekunder vila. Övningar varierar från bål, till kondition.

Cirkelträning

Stationsträning. Vi jobbar med redskap och vår egen kropp i tidsintervaller på olika stationer. Träningen ger dig kondition, styrka och rörlighet. Intensiteten anpassas efter egen förmåga, trots att vi jobbar i grupp.

Boxercise   – FitnessBoxning

Skuggboxning, slag mot mitsar och några enklare styrkeövningar. Utan att slå mot kropp och huvud jobbar vi under det här passet med mycket kondition och styrka, så var beredd på att ta i! Det går att komma ensam, men har du med dig en kompis som är på samma nivå som dig är det en fördel.

YinYoga

Yinyoga passar alla människor och kroppar. I de mycket enkla ställningarna, som utförs i sittande och/eller liggande position, stannar vi i minst 90 sekunder men oftast längre. (3-5 min) Denna typen av yoga är särskilt effektiv för stela och orörliga personer. Allt för att komma år bindväven. Stimulerar även det parasympatiska nervsystemet vilket gör att vi aktiverar våra må bra hormoner och sänker stresshormonerna.  . Förbättrar din sömnkvalite.  Förbättrar mag/tarmkanalens funktion och ditt näringsintag. Våra kroppar behöver stillhet lugn och ro  Våga träna långsamt Det komemr ge dig mer energi och en högre livskvalite på sikt

Hatha Yoga mjuk/YangYoga

Vår Hatha Yoga har sköna dynamiska flöden och är mer dynamisk än yinyogan Vi jobbar gärna mer årstidernas flöde
Flödena aktiverar musklerna och gör dig starkare och rörligare samt tränar din balans. Aktiv andning som hjälper dig i dina rörelser. Yogan hjälper dig att uppnå harmoni i din kropp och i ditt sinne